Σήμερα το μεσημέρι συνεδριάζει, ο Κοινοβουλευτικός Τομέας Εργασίας (ΚΤΕ) Υποδομών
του ΠΑΣΟΚ, προκειμένου οι βουλευτές να ενημερωθούν από τον υφυπουργό Υποδομών,
Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη για το νομοσχέδιο Βορίδη σχετικά με τις ρυθμίσεις
για την απελευθέρωση των ταξί.
Στο προηγούμενο Υπουργικό Συμβούλιο υπήρξε η έντονη αντίδραση από του πρώην
υπουργού Υποδομών, Γιάννη Ραγκούση, καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο Βορίδη στο
Υπουργικό Συμβούλιο και αναμένεται να το καταψηφίσει και στη Βουλή, θεωρώντας ότι με
αυτό το επάγγελμα μένει ερμητικά κλειστό.
Το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι για τον καθορισμό του αριθμού αδειών θα λαμβάνονται
υπόψη πληθυσμιακά, συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια. Άδειες θα μπορούν να
κατέχουν φυσικά πρόσωπα ή εταιρείες και η μεταβίβαση των αδειών θα φορολογείται.
Αναλυτικά οι τροποποιήσεις στο νομοσχέδιο για τα ταξί:
•Θεσπίζεται η κατηγορία ΕΔΧ Ειδικής Μίσθωσης χωρίς μετρητή, 5-9 θέσεων, τα
οποία λειτουργούν μόνο με προμίσθωση (ραντεβού) και τα οποία απαγορεύεται να
παραλαμβάνουν πελάτες από τον δρόμο.
•Για τον καθορισμό του αριθμού αδειών λαμβάνονται υπόψη πληθυσμιακά,
συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά κριτήρια.
•Τον αριθμό των αδειών καθορίζει ο περιφερειάρχης με απόφασή του κάθε δύο χρόνια
και στηρίζεται σε ειδικό μαθηματικό τύπο. Ο συντελεστής είναι για την Αθήνα 2,5 (+1,
-1 δηλαδή από 1,5 έως 3,5) και για την περιφέρεια 1,5 (+1, -1 δηλαδή από 0,50 έως
2,5).
•Ισχύουν οι έδρες των ταξί, όπως έως σήμερα.
•Η μονή ταρίφα αφορά πλέον όλο τον νομό Αττικής εκτός των νησιών του.
•Κτήση κυριότητας ΕΔΧ επιτρέπεται από κάθε είδους φυσικό ή νομικό πρόσωπο
χωρίς αυτό να απαιτείται να έχει ειδική άδεια οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου.
•Ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν τα χαρακτηριστικά κάθε είδους ΕΔΧ, την
κτήση ειδικής άδειας οδήγησης ΕΔΧ αυτοκινήτου, τις υποχρεώσεις των οδηγών και
πειθαρχικές διατάξεις.
Από την άλλη, εκπρόσωπος της Κομισιόν δήλωσε ότι «Αν δεν δοθούν νέες άδειες και δεν
μειωθεί το κόστος των υπηρεσιών, τότε οι ρυθμίσεις δεν συνάδουν με το Μνημόνιο και θα
πρέπει να αναζητηθεί άλλη λύση»